Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup vychovatelů z dětského domova k dětem
BEZROUK, Antonín
Cílem bakalářské práce je zjistit míru poskytovaného zázemí a citové péče dětem v dětském domově. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část práce popisuje úlohu vychovatele a požadavky na nutnost empatie a aktivního naslouchání. Následně empirická část na základě polostrukturovaných rozhovorů popisuje skutečný stav a míru komunikace. Jádrem je tedy vhled do každodenní práce vychovatele. Z empirické části vyplývá fakt, že i přes narůstající administrativní zátěž a další činnosti je míra vstřícnosti, empatie a aktivního naslouchání nedotknutelná. Čas věnovaný dětem není na úkor dalších činností a péče je limitována jen časovými možnostmi v rámci dne.
Komunikace v organizacích
Tomíčková, Marta ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
4 Abstrakt Cílem mé práce je vytvoření komplexního pohledu na problematiku komunikace v organizaci a zdůraznění její důležitosti pro fungování organizace a naplňování jejích strategických cílů. Práce představuje možné interpretování komunikace v organizaci a zaměřuje se při tom na zásadní momenty využívání komunikace v organizaci a dopady neefektivní komunikace na spokojenost zaměstnanců a jejich život v organizaci. K vypracování této práce jsem použila metodu kompilace a komparace odborné literatury a metodu expertních rozhovorů, které ukazují stav interní komunikace ve dvou vybraných organizacích a dokazují jednostranné vnímání komunikace v rámci organizace. První část práce podrobně rozebírá vlastnosti jednotlivých forem komunikace, jejichž znalost je velmi důležitým základem pro další studium problematiky komunikace v organizacích. Tato část práce popisuje také zásady aktivního naslouchání, které bývá velmi často opomíjeno jako součást komunikačních dovedností. Druhá část práce se věnuje možným interpretacím a dělením komunikace v organizacích v odborné literatuře a podrobně zpracovává problematiku interní komunikace a jejích dílčích částí. Další část práce přináší pohled na komunikaci ve vztahu manažera a zaměstnance. Tento pohled na komunikaci v organizacích je velmi často v odborné literatuře i praxi...
Didaktika komunikační přípravy studentů všeobecného lékařství
Tomová, Šárka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Feberová, Jitka (oponent) ; Koutecký, Josef (oponent)
Cílem disertační práce bylo zjistit kvalitu komunikační přípravy lékařů v pregraduálním vzdělávání. Dílčí cíle byly zaměřeny na analýzu současného stavu komunikační přípravy studentů všeobecného lékařství, na zjištění vlivu komunikační přípravy na míru rozvoje komunikačních dovedností aktivního naslouchání a předávání informací. Posledním stanoveným cílem bylo strukturovat formulář sledovaných vybraných dovedností jako přínosného prvku ve výuce komunikace lékařů. K dosažení stanovených cílů bylo využito několika fází výzkumu. V první fázi byl zadán respondentům nestandardizovaný dotazník, zjišťující míru jejich osobního komunikačního indexu. Ve druhé fázi výzkumu bylo provedeno pozorování vybraných komunikačních dovedností studentů. Z komunikačních simulovaných situací byl proveden u každého studenta videozáznam, který sloužil jako zpětná vazba při analýze komunikačních výstupů jednotlivce. První i druhá fáze výzkumného šetření proběhly v jednotlivých akademických letech v období od roku 2010 až do roku 2015. Výzkumný soubor pro první fázi výzkumu (dotazníkové šetření) tvořili studenti prvních ročníků magisterského studijního programu Všeobecného lékařství v prezenční formě studia na 2. LF UK ve zmíněném období. Vzhledem ke způsobu distribuce dotazníků bylo získáno 745 odpovědí. Druhá část výzkumu...
Vybrané měkké dovednosti a jejich hodnocení v práci sestry
Linhartová, Simona ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Bibliografický záznam LINHARTOVÁ, Simona. Vybrané měkké dovednosti a jejich hodnocení v práci sestry. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2016. 98 s., přílohy. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Šárka Tomová, PhD. Abstrakt V bakalářské práci se budu zabývat vybranými měkkými dovednostmi a jejich hodnocením v práci sestry. Vybrala jsem si takové měkké dovednosti, které jsou dle mého názoru důležité při výkonu povolání zdravotní sestry. Domnívám se totiž, že ne vždy jimi sestry v dostatečné míře disponují, což bych ve své práci ráda zjistila. V teoretické části v úvodu vysvětluji, proč mne dané téma zaujalo. Definuji zde, co je cílem mé práce a stanovené hypotézy. Dále se věnuji vysvětlení pojmu měkké dovednosti, z nichž tři mnou zvolené dovednosti rozeberu podrobněji. Praktická část je zaměřena na kvantitativní průzkum, jež byl proveden formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno v Krajské zdravotní nemocnici v Chomutově. Získaná data jsou prezentována v tabelárních a grafických přehledech. Klíčová slova Aktivní naslouchání. Dovednost vysvětlování. Komunikační dovednosti. Měkké dovednosti. Řešení konfliktu
Vývoj a proměna pracoviště linky důvěry Kladno od počátku do současnosti
Šmejkalová, Eva ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj a proměna pracoviště linky důvěry Kladno" se zabývá v teoretické části metodou telefonické krizové intervence. V další části rozebírá etapy vývoje pracoviště Linky důvěry Kladno od počátku do současnosti. Dále se zabývá týmovým životem pracovníků včetně jejich motivací k práci na lince důvěry. Důležitou součástí práce je pohled na problémy pracoviště a na to, co pracoviště posiluje.
Komunikace v organizacích
Tomíčková, Marta ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
4 Abstrakt Cílem mé práce je vytvoření komplexního pohledu na problematiku komunikace v organizaci a zdůraznění její důležitosti pro fungování organizace a naplňování jejích strategických cílů. Práce představuje možné interpretování komunikace v organizaci a zaměřuje se při tom na zásadní momenty využívání komunikace v organizaci a dopady neefektivní komunikace na spokojenost zaměstnanců a jejich život v organizaci. K vypracování této práce jsem použila metodu kompilace a komparace odborné literatury a metodu expertních rozhovorů, které ukazují stav interní komunikace ve dvou vybraných organizacích a dokazují jednostranné vnímání komunikace v rámci organizace. První část práce podrobně rozebírá vlastnosti jednotlivých forem komunikace, jejichž znalost je velmi důležitým základem pro další studium problematiky komunikace v organizacích. Tato část práce popisuje také zásady aktivního naslouchání, které bývá velmi často opomíjeno jako součást komunikačních dovedností. Druhá část práce se věnuje možným interpretacím a dělením komunikace v organizacích v odborné literatuře a podrobně zpracovává problematiku interní komunikace a jejích dílčích částí. Další část práce přináší pohled na komunikaci ve vztahu manažera a zaměstnance. Tento pohled na komunikaci v organizacích je velmi často v odborné literatuře i praxi...
Aspekty sociální komunikace s klienty v krizových situacích
DIVIŠOVÁ, Milena
Cílem bakalářské práce je řešení konfliktů v krizových situacích. Téma bude řešeno z pohledu vyjednávající osoby. Bakalářská práce se v teoretické části bude zabývat jednotlivými pojmy zvolené problematiky, krizovým vyjednáváním, jako specifickou součástí krizové komunikace, specifiky různých krizových situací, úkoly vyjednavače, vyjednávání a jeho výcvikem. Dále se zaměřuje na mimořádně složité a závažné komunikační činnosti spojené s překonáváním rozdílných stanovisek při směřování k dohodě, resp. s řešením situace rukojmí s cílem poskytnout návod, jak pomocí vhodné komunikace přežít. Praktická část se zabývá počty řešených případů vyjednávání v praxi za léta 2007 až 2013 v Jihočeském kraji, vychází ze statistických údajů, dále pak z analýzy komunikačně náročných situací, kdy prostřednictvím jednotlivých kazuistik zkoumá typologii krizových událostí, typologii jednotlivých pachatelů, jejich motivaci, duševní stav, místo vyjednávání, první kontakt s vyjednavačem, kritické momenty při vyjednávání, způsob ukončení incidentu a v závěru autor formuluje nejdůležitější zásady při vyjednávání řízené komunikace v praxi v krizových situacích.
Rozhovor jako jeden z prostředků sociální práce s klientem
SEMEROVÁ, Renata
Práce se zabývá rozhovorem v sociální práci. Ten je možno považovat za základní techniku i nástroj sociálního pracovníka při jednání s klientem. Na začátku stručně seznamuje se sociální prácí, osobou sociálního pracovníka a pojednává o rozhovoru v sociální práci obecně. Předně je zaměřena na problematiku nedirektivního podpůrného poradenského rozhovoru, který přibližuje charakteristikou jeho jednotlivých fází. K ucelenosti tématu pozornost okrajově věnuje technice aktivního naslouchání a asertivního chování. Práce se v závěru zamýšlí nad otázkou, jak pojednávaný rozhovor sociálního pracovníka s klientem napomáhá k dosažení, naplnění a tím i realizaci poslání a cílů sociální práce. Pomocí tří vymezených cílů z oblasti sociální práce následně vyhodnocuje a poukazuje na roli rozhovoru vzhledem k položené otázce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.